Podstawowe założenia OOP (Object Oriented Programming)

Paradygmat programowania obiektowego polega na możliwie jak najdokładniejszym odzwierciedleniu otaczającego nas świata w kodzie za pomocą min. obiektów i ich metod.

Podstawowe założenia:
Abstrakcja – Ograniczamy cechy obiektu ze świata rzeczywistego do cech istotnych z punktu widzenia programisty. Ma to za zadanie uprościć rozwiązanie problemui zwiększyć jego ogólność.
Warto przeczytać: interfejsy.

Hermetyzacja (inaczej enkapsulacja) – Ukrywanie implementacji przed użytkownikiem. Zabezpiecza przed zmianą stanu obiektu za pomocą innych obiektów w nieoczekiwany sposób.
Warto przeczytać: specyfikatory dostępu.

Polimorfizm: Możliwość przypisania typu bardziej precyzyjnego (ogólnego) do typu nadrzędnego (ssak -> pies).
Warto przeczytać: polimorfizm.

Dziedziczenie: Możliwość przejmowania pewnych cech i funkcjonalności z innych klas (tworzy się wtedy podział na klasy nadrzędne i podrzędne).
Warto przeczytać: dziedziczenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *